Waardebepaling
Weet jij wat je bedrijf momenteel waard is? Laat door een expert een berekening maken en ga direct aan de slag om meer waarde binnen jouw organisatie te creëren.

een rapport van onschatbare waarde
Een waardebepaling van je bedrijf is van onschatbare waarde, zelfs als je niet direct van plan bent om het te verkopen. Het biedt niet alleen inzicht in de huidige financiële gezondheid van je onderneming, maar het stelt je ook in staat om strategische beslissingen te nemen voor de toekomst. Door de waarde van je bedrijf te kennen, kun je betere toekomstplannen maken en rekening houden met groeiscenario’s en investeringen. Maar ook voor mogelijke exitstrategieën is het van belang om nu al te weten wat je bedrijf waar is.
Zo kun je je organisatie gaan optimaliseren, eventuele zwakke punten aanpakken en waarde creëren op lange termijn. Bovendien is het hebben van een recente waardebepaling de basis bij onderhandelingen met toekomstige investeerders, kopers of potentiële partners. Het geeft je de nodige geloofwaardigheid en transparantie, wat kan leiden tot betere deals en partnerships.
Maar op basis van deze waarde, kun je ook een weloverwogen beslissing nemen om je bedrijf wel of niet nu al te verkopen. Is dit bedrag voldoende voor jouw toekomstplannen na de verkoop?
werkwijze
STAP 1.Kennismaking
Een van de ‘business valuation experts’ neemt contact met je op om alle ins en outs rondom jouw bedrijf en de markt waarin je opereert te bespreken.
STAP 2. Jouw input
Op basis van jouw input gaat de expert een berekening maken, waarbij hij rekening houdt met onderstaande waardedrijvers;
- Jouw rol binnen de organisatie
Oftewel, hoe afhankelijk is het bedrijf van jou als eigenaar? Welke taken en verantwoordelijkheden heb jij en kunnen deze makkelijk worden overgenomen door personeelsleden? Is er een managementteam binnen het bedrijf aanwezig? - Marktontwikkelingen
Wat zijn de ontwikkelingen binnen jouw branche en wat is de groeipotentie van jouw organisatie? - Producten & diensten
Wat is jouw aanbod en hoe uniek ben jij als speler in de markt? Is jouw bedrijf bijvoorbeeld flexibel en schaalbaar? - Klanten & leveranciers
Hoe ziet jouw klantverdeling eruit en is het bedrijf afhankelijk van bepaalde klanten en/of leveranciers? - Cijfers
En tot slot kijken we natuurlijk ook naar de cijfers. Wat is jouw omzet, rendement, cashflow, etc..
STAP 3. Rapportage
Je ontvangt van ons een uitgebreide rapportage waarmee je direct aan de slag kunt om jouw waarde het komende jaar te verhogen!
STAP 4. Traject ‘Verkoopklaar binnen één jaar’ (OPTIONEEL)
Wanneer je de E-learning volgt komen alle aspecten uit de waardebepaling aan bod en kun je werken aan de onderdelen die voor jou belangrijk zijn. Wil je hierbij professionele begeleiding? Dan kunnen wij je met de verschillende trajecten hierbij ondersteunen. Binnen het traject Intensief is de waardebepaling als 0-meting en als eindmeting zelfs inbegrepen.