Traject Focus & Groei

Hét 1-op-1 traject voor ondernemers die hun bedrijf willen laten groeien en transformeren tot een winstgevende, toekomstbestendige organisatie!

Achtergrond afbeelding voor Traject Focus & Groei

een stap naar succes en vrijheid

Ben jij klaar om je bedrijf te versterken en een volgende stap te zetten richting succes en vrijheid? Je bent ooit begonnen met grootse plannen en dromen, maar merkt nu dat het niet altijd vanzelf gaat. Misschien loop je vast op hoe je jouw bedrijf winstgevend en toekomstbestendig maakt, of weet je niet precies waar je moet beginnen.

Wat levert dit traject je op?
Bij dit maatwerktraject helpt Monique Delsink jou als doorgewinterde ondernemer om jouw bedrijf stevig neer te zetten. Van strategie tot implementatie, je krijgt aan de hand van de 7 Succespijlers (Persoonlijk, Organisatie, Markt. Product/Dienst, Klanten, Leveranciers, Juridisch & Economisch) een persoonlijk stappenplan waarmee je jouw doelen bereikt. Of je nu klaar bent om door te groeien of je bedrijf verkoopklaar wilt maken, dit traject is erop gericht om jouw onderneming stabiel, winstgevend en aantrekkelijk te maken voor de volgende fase.

voor wie

Voor ondernemers met ambities. Jij hebt grootse plannen voor jouw bedrijf, maar mist een duidelijke strategie. Je wilt weten hoe je jouw organisatie slimmer, sterker en succesvoller kunt maken. En je vind naast je werk, je vrijheid belangrijk! Dus je wilt dat je bedrijf onafhankelijk is van jou als DGA. Geen vage adviezen of trucjes, maar bewezen strategieën en praktische tips die écht werken en passen bij jou, je bedrijf, en je markt.

werkwijze

We gaan jouw fundament versterken op basis van de 7 Succespijlers;

1. PersoonlijkDromen en ambities: waar zet jij je schouders onder?
Wat was jouw droom toen je je bedrijf bent gestart? Heb je weleens stilgestaan bij je werkplezier en hoe jouw talenten aansluiten bij je huidige taken? Hoe kijk je naar de toekomst van je bedrijf? Deze vragen helpen je om te reflecteren en na te denken over de toekomst van je bedrijf.

2. OrganisatieVisie, groei, toekomst: Hoe ‘futureproof’ is jouw organisatie?
Hoe toekomstbestendig is jouw bedrijf? Wat zijn de sterke punten van jouw organisatie en de gebieden waar nog groei of verbetering mogelijk is. Onderwerpen die aan bod komen zijn je visie, teamstructuur, bedrijfsprocessen en de mate waarin jouw bedrijf enerzijds klaar is voor groei.

Ook kijken we naar jouw rol binnen de organisatie. Hoe afhankelijk is het bedrijf van jouw als DGA en hoe kun je werken aan meer vrijheid?

3. Product/Dienst – Hoe sterk is jouw aanbod: Uniek, schaalbaar en klaar voor groei?
Hoe sterk staat jouw product of dienst in de markt? Wat zijn de unieke kenmerken, marktpositie en groeimogelijkheden van jouw aanbod? Denkend aan concurrentie, schaalbaarheid, merkidentiteit en de winstgevendheid van jouw product of dienst.We gaan een duidelijker beeld creëren van de huidige sterktes en kansen om je aanbod verder te ontwikkelen en te laten groeien.

4. Markt – De aantrekkingskracht van jouw markt in beeld
Hoe aantrekkelijk en toegankelijk is de markt waarin je opereert? Wat doet je concurrentie, wat zijn je markttrends en eventuele barrières die nieuwe spelers tegenkomen. We krijgen meer inzicht in de kansen en uitdagingen binnen jouw markt en hoe je jouw positie kunt versterken.

5. Klanten – Klant is koning, maar hoe onafhankelijk is je organisatie van klanten?
Hoe sterk is de relatie met jouw klanten en wat is de stabiliteit en diversiteit van je klantenbestand, de mate van klantloyaliteit en de risico’s die gepaard gaan met klantafhankelijkheid? We brengen je klanten in beeld en kijken waar er ruimte is voor upselling en bedenken strategieën om nieuwe klanten aan te trekken.

6. Leveranciers –Partijen onder de loep: Kracht of kwetsbaarheid?
Hoe stevig en betrouwbaar is jouw relatie met leveranciers? Hoe afhankelijk ben jij van leveranciers en wat zijn de risico’s die jij loopt?

7. Juridisch en Fiscaal – Heb jij alle juridische en administratieve zaken op orde?
Essentiële zaken, zoals up-to-date contracten, goed beschermde intellectuele eigendommen, administratie en duidelijke afspraken met aandeelhouders en klanten moet je altijd op orde hebben en kunnen in de toekomst het verschil maken. Later kan het je veel geld opleveren als je nu al de juiste keuzes maakt.

aanpak

Tijdens dit 1-op-1 traject word je intensief en persoonlijk begeleid. Je krijgt toegang tot de E-learning Verkoopgeluk en ontvangt het boek Verkoopgeluk. Ik begeleid je stap voor stap, zodat je niet vastloopt en we analyseren continu waar kansen liggen en helpen je opschalen wanneer de strategie werkt..

Foto over

Foto over

E-learning Verkoopgeluk

De E-learning Verkoopgeluk bevat veel tools om te ontdekken of jij als persoon én je organisatie klaar zijn voor een toekomstige verkoop. En als je je bedrijf verkocht hebt, krijg je handvatten om je leven weer te resetten.

Per module krijg je theoretische kennis, praktische doe-opdrachten, interessante podcasts en tips vanuit de praktijk en in een interactief Werkboek ga je zelf actief aan de slag om te bepalen waar je momenteel staat en hoe je de volgende stappen kunt zetten!

Inhoud E-learning – 4 modules

Boek

Foto over

Boek Verkoopgeluk

In het boek Verkoopgeluk vind je alle basis stappenplannen, tips & trics en ondernemersverhalen die je als inspiratie kunt gebruiken bij het maken van jouw toekomstplan!

Neem contact op voor meer informatie over het traject
“Focus & Groei”

Neem contact op
Maak je bedrijf verkoopklaar en bereid je voor op een succesvolle toekomstige bedrijfsverkoop.