jouw persoonlijke testresultaat

Je hebt de test ingevuld om inzicht te krijgen in hoe jouw bedrijf scoort op de 7 Succespijlers! Waar kun jij nog aan werken om jouw groeiambities te realiseren, je bedrijf verkoopklaar te maken en jezelf voor te bereiden op de verkoop van je bedrijf? Hieronder vind je jouw score.

0-40%: Er is werk aan de winkel! Er ligt veel winst voor jou in het verschiet, dus tijd om direct stappen te zetten en aan de slag te gaan.

40-60%: Goed gedaan! Je hebt al aan dit onderdeel gewerkt. Er zijn echter nog aandachtspunten waar je je op kunt richten om verder te groeien en meer waarde te creëren binnen jouw bedrijf.

60-80%: Je fundament staat al stevig. Met wat extra aandacht kun je de puntjes op de i zetten en nóg meer optimaliseren.

80-100%: Fantastisch! Je bent op dit onderdeel bijna volledig verkoopklaar, op een paar kleine details na. Ga zo door! Maak je bedrijf nog succesvoller en mocht je verkoopplannen hebben, informeer dan naar de stappen die je kunt zetten om de beste deal te sluiten!

En nu?

Hieronder staat beschreven aan welke knoppen je kunt gaan draaien! Je kunt hier vandaag zelf al mee aan de slag met de E-learning Verkoopgeluk. Heb je hierbij ondersteuning nodig? Dan sta ik klaar om je persoonlijk met mijn team te helpen!
Tijdens 1-op-1 sessies gaan we werken aan jouw bedrijf en laten we op alle gebieden in waarde laten stijgen!

Direct aan de slag met jouw groeiambities of je bedrijf verkoopklaar maken?

7 verkoopgeluk pijlers

1. Persoonlijk

Wat was jouw droom toen je je bedrijf bent gestart? Heb je weleens stilgestaan bij je werkplezier en hoe jouw talenten aansluiten bij je huidige taken? Hoe kijk je naar de toekomst van je bedrijf? Dit resultaat helpt  je om te reflecteren en na te denken over belangrijke overwegingen, zoals een mogelijke verkoop van je bedrijf en hoe je jouw leven daarna zou invullen.

Groei of verkoop: Zet jij je schouders eronder of ben jij klaar om je bedrijf los te laten?

Visie, groei, verkoop: Hoe ‘futureproof’ is jouw organisatie?

2. Organisatie

Hoe toekomstbestendig is jouw bedrijf? Deze score helpt je inzicht te krijgen in de sterke punten van jouw organisatie en de gebieden waar nog groei of verbetering mogelijk is. Denk na over onderwerpen zoals je visie, teamstructuur, bedrijfsprocessen en de mate waarin jouw bedrijf enerzijds klaar is voor groei en anderzijds ‘verkoopklaar’ is voor het moment dat je je bedrijf wilt of kunt verkopen.

3. Product of Dienst

Hoe sterk staat jouw product of dienst in de markt? Een potentiële koper is geïnteresseerd in de unieke kenmerken, marktpositie en groeimogelijkheden van jouw aanbod. Denk na over zaken zoals concurrentie, schaalbaarheid, merkidentiteit en de winstgevendheid van jouw product of dienst.

Heb jij al een duidelijk beeld van de huidige sterktes en kansen om je aanbod verder te ontwikkelen en te laten groeien?

Hoe sterk is jouw aanbod: Uniek, schaalbaar en klaar voor groei?

4. Markt

Hoe aantrekkelijk en toegankelijk is de markt waarin je opereert? Dit resultaat helpt je te reflecteren op de concurrentie, markttrends en eventuele barrières die nieuwe spelers tegenkomen. Denk na over factoren zoals prijsdruk, regelgeving, technologische vereisten en toegang tot grondstoffen of distributiekanalen.

Krijg meer inzicht in de kansen en uitdagingen binnen jouw markt en hoe je jouw positie kunt versterken.

Hoe aantrekkelijk is jouw markt?

Klant is koning, maar hoe onafhankelijk is je organisatie van klanten?

5. Klanten

Hoe sterk is de relatie met jouw klanten? Dit resultaat helpt je inzicht te krijgen in de stabiliteit en diversiteit van je klantenbestand, de mate van klantloyaliteit en de risico’s die gepaard gaan met klantafhankelijkheid. Denk na over onderwerpen zoals terugkerende omzet, klantendiversiteit, upselling en strategieën om nieuwe klanten aan te trekken.

Hoe stevig is jouw klantenbasis en waar er ruimte is voor verbetering of groei?

Leveranciers onder de loep: Kracht of kwetsbaarheid?

6. Leveranciers

Hoe stevig en betrouwbaar is jouw relatie met leveranciers? Hoe afhankelijk ben jij  van leveranciers en is de stabiliteit van samenwerkingen en de risico’s bij veranderingen in je supply chain.

Aspecten die je aan zou kunnen pakken zijn diversiteit, prijsstabiliteit, flexibiliteit en het vermogen om snel in te spelen op eventuele verstoringen. Weet wat de sterkte en veerkracht van jouw leveranciersnetwerk is en waar er ruimte is voor verbetering.

 

 

7. Juridisch en Fiscaal

Groeien of verkopen? Essentiële zaken, zoals up-to-date contracten, goed beschermde intellectuele eigendommen, administratie en duidelijke afspraken met aandeelhouders en klanten moet je altijd op orde hebben en kunnen in de toekomst het verschil maken tijdens een verkooptraject. Met een kritische blik op juridische en administratieve aspecten zorg je ervoor dat jouw bedrijf aantrekkelijk en verkoopklaar is. Daarnaast kun het je veel geld besparen als je nu al de juiste keuzes maakt. Sta jij al sterk genoeg voor een succesvolle transactie?

Heb jij alle juridische en administratieve zaken op orde?