Oriëntatie

Vraag jij je als ondernemer steeds vaker af hoe je leven eruit ziet als je je bedrijf op een dag verkoopt? En wil je je zowel persoonlijk als organisatorisch gaan voorbereiden op deze stap?

In de oriëntatiefase voor een bedrijfsverkoop begint de reis naar een nieuwe toekomst. Dit is het moment dat jij als ondernemer je gedachten en overwegingen begint te richten op de mogelijkheid om je bedrijf te verkopen.

Er worden vragen gesteld, doelen bepaald en strategieën overwogen!

– Wat is de reden dat je je bedrijf zou willen verkopen?
– Wanneer zou je je organisatie willen overdragen?
– Wil je na de overdracht zelf nog een rol hebben binnen het bedrijf?
– Is je organisatie al verkoopklaar of heb je als ondernemer nog stappen te zetten?
– Wat zijn jouw toekomstplannen en dromen?

Eén ding is zeker. De verkoop van je bedrijf is een emotionele keuze, aangezien je veel en tijd en energie hebt gestopt in de opbouw van de organisatie en het misschien zelfs als jouw kind voelt waar je afstand van gaat doen. Het is in deze fase goed om na te denken over de periode na de verkoop, wat zou je dan willen gaan doen? De oriëntatiefase is een spannende tijd van zelfreflectie en het verkennen van de opties die de weg naar jouw verkoopgeluk biedt.

Onderstaande Verkoopgeluk programma’s helpen je om keuzes te maken en geven je praktische tips om je goed voor te bereiden op een verkooptraject.

Stappenplan Oriëntatiefase

Doorloop het stappenplan
In 6 stappen door de oriëntatiefase